aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

ده راز خلق ثروت از کتاب همسایه‌ی میلیونر

(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)

اگر کتاب همسایه‌ی میلیونر (The Millionaire Next Door) را هنوز نخوانده‌اید، آن را فوراً در فهرست مطالعه‌ی خود قرار دهید. این کتاب پرفروش درباره‌ی ‌برخی ویژگی‌‌‌‌های مشترک افراد ثروتمند است. عمارت‌‌‌های اعیانی و قایق‌‌‌های تفریحی را فراموش کنید؛ چراکه «همسایه‌ی میلیونر» درمورد کسانی است که متفاوت به‌نظر نمی‌رسند. آن‌‌ها همان‌‌‌هایی هستند که در سوپرمارکت‌‌ها پشت سر شما در حال خرید هستند و در خیابان‌ها، در ماشین‌‌‌هایی نه‌چندان لوکس از کنارتان عبور می‌کنند.

این افراد به این دلیل میلیونر شده‌اند که استراتژی‌‌‌‌های متعدد خلق ثروت را به‌کار گرفته‌اند. استراتژی‌‌‌‌هایی که شما هم می‌توانید از آن‌‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه، به ۱۰ مورد از این استراتژی‌ها اشاره می‌کنیم:

۱) هدف‌گذاری می‌کنند

ثروتمندان فقط به فکر بیشتر پول درآوردن نیستند، آن‌‌ها در راستای اهداف مالی‌شان برنامه‌ریزی و کار می‌کنند. آن‌‌ها از چیزی که می‌خواهند، تصویر درستی در ذهن دارند و قدم‌‌‌های لازم را برای رسیدن به آن‌ برمی‌دارند.

۲) به طور فعالانه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنند

اکثر بازنشسته‌‌‌های ثروتمند پس‌انداز روز‌‌‌های بازنشستگی خود را از دهه‌ی سوم و چهارم زندگی خود آغاز کرده‌اند.

gettyimages-638666492-1080.jpg

۳) شغل ثابتی دارند

تحقیقات نشان می‌دهد ثروتمندترین بازنشسته‌‌‌ها نزدیک بیست تا سی سال از عمر کاری خود را در خدمت یک کارفرما بوده‌اند. کارکردن برای یک کافرمای ثابت مزایای زیادی مثل پاداش پایان خدمت خوب و حقوق بهتر بازنشستگی دارد. با وجود اینکه هرروز اخباری درباره‌ی تعدیل نیرو و اخراج کارکنان می‌شنویم، کسانی مانند معلمان و کارکنان دولت هستند که موفق شده‌اند نوعی از ثبات را در زندگی خود حفظ کنند. منظور این است که نیازی نیست در یک مسند پرقدرت باشید تا ثروتمند شوید.

۴) دنبال نصیحت هستند و اطرافشان پر از افراد متخصص است

ثروتمندان خودشان کار‌‌‌های مالی را انجام نمی‌دهند، بلکه از آنجا که نقاط قوت و ضعف خود را می‌دانند، این امور را به متخصصان واگذار می‌کنند.

۵) به‌دنبال تنوع منابع درآمدی خود هستند

به‌دلیل اهمیت فوق‌العاده زیاد درآمد، ثروتمندان کاری می‌کنند که حداقل سه منبع درآمد مشخص داشته باشند. این منابع درآمدی معمولاً ترکیبی از حقوق بازنشستگی، بیمه‌ی عمر، شغل نیمه‌وقت و سایر مزایای قانونی و البته مهم‌تر از همه، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری می‌شود.

why-hire-a-forensic-accountant-1080.jpg

۶) به مشغول بودن اعتقاد دارند

افرادی که سرشان شلوغ‌تر است، معمولاً خوشحال‌تر از سایر افراد هستند و با اشتیاق بیشتری فعالیت‌‌‌های اجتماعی و سرگرمی‌‌‌‌های خود را دنبال می‌کنند. یک شغل دوم که بتواند اشتیاق شما را پاسخ دهد و شما را مشغول نگاه دارد و پول بیشتری به حساب شما وارد کند، گزینه‌ای ایدئال محسوب می‌شود. بیشتر افراد برای سرگرمی خود پول زیادی را خرج می‌کنند. حال فرض کنید که به جای صرف پول برای سرگرم شدن، درآمدی هم داشته باشید. نیاز نیست که این شغل دوم حتماً شغلی با موقعیت اجتماعی بالا باشد، هرکاری که حاضر باشید آن را بدون درنظر گرفتن حقوقش و صرفاً برای سرگرم شدن انجام دهید، مناسب است.

۷) موقع خرج کردن محتاط هستند

افراد ثروتمند مراقب هستند تا طعمه‌ی شیادان نشوند. آن‌‌ها به خوبی می‌دانند که هرچه به ثروتشان اضافه شود، کلاهبرداران زیادتری برایشان کمین می‌کنند. ثروتمندان وقت کافی می‌گذارند و از شرکت‌‌‌های خدمات‌دهنده سؤالات درست و به‌جا می‌پرسند و قبل از انجام دادن هرگونه معامله‌ای با کسی، به‌دقت پرس‌وجو می‌کنند.

۸) چیزی را هدر نمی‌دهند

ثروتمندان معتقدند اگر به چیزی نیاز ندارند، دلیلی ندارد برای آن پول خرج کنند. آن چیز می‌تواند هزینه‌ی اشتراک یک مجله یا سیستم‌‌‌های ضدسرقت منزل باشد. از یک بودجه‌ی ماهیانه پیروی می‌کنند و این امر به آن‌‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مخارج خود را مدیریت کنند و هرجا نیاز شد، از هزینه‌‌‌ها کم کنند.

1024-businessman-in-paradise-1080.jpg

۹) می‌دانند که با پول نمی‌توانند خوشبختی را بخرند

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد بازنشسته‌ی ثروتمند، با افزایش ثروت احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند؛ ولی این روند بعد از مقدار 550 هزار دلار، تغییر می‌کند و حس خوشبختی بیشتر نمی‌شود.

۱۰) به مفید بودن صبر اعتقاد دارند

ثروتمندان یک باور اساسی دارند که ثروت به‌تدریج می‌آید و از طریق صرفه‌جویی، سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی در طی چندین دهه جمع می‌شود.

بر خلاف باور عموم، ذهنیت افراد ثروتمند اصلاً آن‌طور که به‌نظر می‌رسد پیچیده نیست. تغییراتی کوچک، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی می‌تواند هرکسی را به سمت یک بازنشستگی پرپول هدایت کند. ثروتمندان معتقدند که ثروت به‌تدریج می‌آید و صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری ابزارهای کسب ثروت هستند.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲