aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ (بخش دوم)

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)

در بخش قبلی برایتان از ثروتمند شدن در جوانی صحبت کردیم و گفتیم برای رسیدن به ثروت باید ابتدا ذهن خود را آماده کنید و در کنار آمادگی ذهنی، چند فرمول مهم را فراموش نکنید. استفاده از تجربیات زندگی افراد موفق، شناخت استعدادهایتان، ایجاد شبکه با افرادی که می‌توانند در رسیدن به موفقیت کمکتان کنند، انتخاب شغل مناسب و تلاش برای درآمدزایی بیشتر در کنار شغل اصلی‌تان و هدف‌گذاری راهکارهایی برای رسیدن به ثروت هستند. برای اطلاع از سایر راهکارها در این بخش با ما همراه باشید.

کارآفرین باشید

انتخاب یک شغل پردرآمد

شغل پردرآمد یاریگر شما در مسیر ثروتمند شدن است. شغل پردرآمد یعنی امکان پس‌انداز بیشتر و در نتیجه، سرمایه‌گذاری بیشتر. در واقع، اگر درست از درآمدمان استفاده کنیم، هرچه بیشتر به‌دست بیاوریم، به ثروتمند شدن نزدیک‌تر می‌شویم.

۱) کارآفرین باشید

اشتیاقِ میلیونرشدن در سن پایین، داشتن تجارت پربازده و سپس پیشرفت با پول زیاد حاصل از آن، هدف نهایی و رویای هر جوانی است. رویایی که تقریباً هر میلیاردر جوان، روزی‌ آن را در ذهن خود مجسم می‌کرده است. این‌گونه کارآفرینی‌ها مستلزم پتانسیلِ درآمدزایی بسیاربالا، سخت‌کوشیِ شدید، مقادیر زیادی ریسک و همچنین مقداری شانس است تا با وجود درست انجام دادن همه‌ی موارد شکست نخورید.

  • بعضی از بهترین پیشروهای ثروت‌اندوزی در سنین کم، دارای پتانسیل نامحدود درآمدزایی بوده‌اند. به معنای واقعیِ کلمه رئیس خودشان بودند و توانایی تغییر دنیا را داشتند (مارک زاکربرگ با فیسبوک دنیا را تکان داد). به‌عنوان یک جوان شما می‌توانید روش‌های فکری جدیدی کشف کنید و با توجه به انرژی بی‌اندازه‌ای که دارید، می‌توانید از مرز شغل‌های رایج قدیمی فراتر بروید.
  • از طرف دیگر، این واقعیت را در نظرداشته باشید که از هر ۱۰شغلِ جدید، ۹شغل با شکست مواجه می‌شود. خوشبختانه در سن کم، زمان کافی برای آموزش نکات کوچکی از جمله پرداخت مالیات‌ها، ساختن تراز مالی و حساب‌کتاب‌های خُرد و ریز را دارید تا شما را در راه ثروتمند شدن تقویت کنند و احتمال شکست را کاهش دهند.

۲) یک حسابدار ماهر شوید

اگر دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، ریاضی یا رشته‌های مرتبط هستید برای کسب درآمد خوب می‌توانید حسابدار یا مشاورِ مالی شوید. این مشاغل یکی از پردرآمدترین شغل‌های مناسب جوانان است.

  • یکی از بزرگ‌ترین مزایای حسابداری در کنار درآمدبالای آن، قرارگرفتن در موقعیت‌های مالیِ بی‌شمار است. از همین طریق می‌توانید با استفاده از فرصت‌های مناسبی که توسط شرکت‌ها، سهام‌ها، وهرگونه ابزارهای سرمایه‌ایِ ریسکی‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد، درآمد خود را دو یا سه برابر کنید.
  • حسابداری باعث شکل‌گیریِ رقابت شدید بین همکاران می‌شود و اگر قادر به فعالیتِ شبانه‌روزی و در تمامی روزهای هفته نیستید و نمی‌توانید صبح تا شب برای پیشرفت و مهارِ فرصت‌ها بجنگید، وارد عرصه‌ی حسابداری نشوید.

۳) توسعه‌دهنده نرم‌افزار (دوِلپر) شوید

اگر مهارت و علاقه‌ی کافی در زمینه‌ی کار با کامپیوتر دارید، برنامه‌نویسی یکی از بهترین و پربازده‌ترین مشاغل است. برنامه‌نویسی همانند حسابداری مستلزم داشتن مدرک دانشگاهی، خصوصاً در رشته‌های کامپیوتر، ریاضی و.. است.

برای طراحی و ساخت هر نرم‌افزار (انواع اپلیکیشن)، پول خوبی به شما پرداخت می‌کنند.

  • برای این‌که یک برنامه‌نویس خوب شوید، باید مهارت خوبی در زمینه‌ی کامپیوتر و برنامه‌های کدنویسی کسب کنید. وقت بسیاری باید صرف کنید و همواره به‌روز باشید و از جدیدترین سیستم‌های کامپیوتری و زبان‌های جدید برنامه نویسی مطلع باشید. درآخر اگر به اندازه‌ی کافی خوب عمل کنید، در طی زمان مهارت‌تان افزایش خواهد یافت، و چه بسا بتوانید در شرکت‌های بزرگی چون گوگل استخدام شوید! یکی از دوستان من که در تهران زندگی می‌کرد، چندی پیش توانست از طریق مهارت در برنامه‌نویسی در شرکت استرالیایی Envato استخدام شود و به سیدنی مهاجرت کند.
مهندسی را پیشه کنید

۴) مهندسی را پیشه کنید

از شاخه‌های مختلف مهندسی‌ می‌توان به موفقیت رسید. تنوع شغلی بالا ازجمله مهندسی شیمی و فیزیک باعث گستردگی انتخابتان می‌شود و شما با توجه به علاقه و نیازِ جامعه‌تان می‌توانید بهترین شاخه را برای پول درآوردن انتخاب کنید.

  • مهندسی، ازسخت‌ترین مشاغلی هستند که نیاز به تلاش و فداکاریِ بسیار زیاد و صرف وقت بالا دارند و همچنین نیازمند مهارت در زمینه‌ی علوم ریاضی، فیزیک و... هستند.

مشاغل پردرآمد را انتخاب کنید یا اگر می خواهید که رئیس خودتان باشید، به فکر کارآفرینی باشید. ایده‌‌های جدید داشته باشید و آن‌ها را با پشت‌کار فراوان و خلاقیت به پول تبدیل کنید. به‌عنوان یک جوان شما می‌توانید روش‌های فکری جدیدی کشف کنید و با توجه به انرژی بی‌اندازه‌ای که دارید، می‌توانید از مرز شغل‌های رایج قدیمی فراتر بروید.

پول خود را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید

همان‌طور که گفتیم، قدم بعد از افزایش درآمد یا به‌دست آوردن شغل پردرآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است. حقوق گرفتن ماهانه تا آخر عمر چیزی نیست که بتوان آن را ثروتمند بودن نامید. باید به‌دنبال درآمدهای غیرفعال باشید.

۱) همه‌ی پولتان را خرج نکنید

اگر تاکنون حداقل ۲۵درصد پولتان را پس‌انداز نکرده‌اید، از همین امروز شروع کنید. هزینه‌ها و درآمد خود را برآورد کرده، راه‌هایی که به پس‌انداز بیشتر کمک می‌کند، شناسایی و طبق آن، بخشی از پولتان را ذخیره کنید. اگر در سال ۱۰میلیون درآمد دارید، باید حداقل ۲.۵میلیون آن را پس‌انداز کنید. اگر اتومبیل گران‌قیمت سوار می‌شوید آن را بفروشید. خیلی از افراد پردرآمد به دلیل عادت غلطِ خرج کردن ورشکست شده‌اند.

  • قشر جوانِ امروز، در دنیایی پر از تبلیغ به دنیا آمده‌اند که همواره آن‌ها را به سمت به‌روزترین تکنولوژی‌ها، لباس‌ها و... سوق می‌دهند. برای پس‌اندازِ بیشتر باید قدرتِ مقابله با این خرج‌های جانبی را داشته‌باشید، حتی اگر درآمد خوبی دارید. این نکته را در نظر بگیرید که مردمِ فقیر، سرمایه‌ی ثروتمندان را می‌خرند، درحالی‌که ثروتمندان سرمایه می‌سازند و آن‌ها را به فقیران می‌فروشند تا پولدارتر شوند. دلتان می‌خواهد جزء کدام دسته باشید؟

درصد مشخصی از درآمدتان را هر ماه پس انداز کنید و سپس درباره‌ی کاربری این پس‌انداز فکر کنید. به عبارت دیگر بهتر است درباره‌ی اینکه چگونه و کجا این پس‌انداز را سرمایه گذاری کنید، برنامه‌ریزی کنید.

۲) پولتان را برای سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثروتمندشدن تخصیص پولتان به پروژه‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود. به‌عبارت ساده‌تر، از پولتان پول بسازید. اوراق بهادار یا سهام‌های خوب را شناسایی کرده، هرچه زودتر پولتان را سرمایه‌گذاری کنید. برای این کار از متخصصان مشاوره بگیرید.

درباره‌ی روش‌های سرمایه‌گذاری مطالعه کنید

۳) درباره‌ی روش‌های سرمایه‌گذاری مطالعه کنید

قبل از شروع هرگونه سرمایه‌گذاری مطالعه‌ی خود را در این زمینه بالا ببرید. کتاب‌هایی مانند حسابدار خود باشید، پدر غنی، پسر فقیر را به دقت مطالعه کنید. اگر برای مطالعه و یادگیری انگیزه ندارید، مطمئناً انگیزه‌ی پولدارشدن نیز ندارید. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کند فکرتان متمرکز بر پولدار و موفق شدن شود و کنترل سرنوشت‌تان را به دست بگیرید.

۴) در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید

از دو طریق می‌توانید از این روش کسب درآمد کنید: از مشاوران خوب بهره ببرید، سعی کنید که خودتان انجامش دهید. به‌علت طبیعتِ پیچیده‌ای که بازار بورس دارد، بهتر است که سرمایه‌گذاری‌ها، به‌خصوص سرمایه‌گذاری‌های ریسکی را به دست متخصصان بسپارید. هرچند، اگر وقت یا تمایل مشورت با افراد مختصص را ندارید یا بودجه‌ی کافی برای استخدامشان ندارید، خودتان شروع به شناخت این بازار کنید. این امر مستلزم هوش اقتصادی و صرف زمان زیاد و همچنین پیگیریِ مداوم است.

۵) روی دارایی‌های ارزشمندتر سرمایه‌گذاری کنید

وقتی که به اندازه‌ی کافی پول در حساب‌های مختلف خود، چه بورس چه حساب پس‌انداز ذخیره کردید، زمان آن رسیده که روی پروژه‌های عظیم‌تر مانند خرید ملک یا تجارت‌های کوچک‌ِ دیگر سرمایه‌گذاری کنید. اگرچه این روش‌ها همراه با ریسک هستند، برایتان درآمد ثابت، در کنارِ افزایش ارزش دارایی‌تان به ارمغان می‌آورند. در نهایت، ممکن است این دارایی‌ها به سرمایه‌ی اصلی‌تان مبدل شود و به شما اجازه‌ی تمرکز بر کارهای سبک‌تر بدهد یا حتی باعث بازنشستگی زودتر از موعدتان شود.

  • برای خود مشخص کنید که می‌خواهید انرژی خود را در چه زمینه‌ای صرف کنید. برای مثال خرید ملک و اجاره‌دادن آن یک روش بسیار مناسب و کم‌خطر است. همچنین سعی کنید همیشه از اشتباهات دیگران درس بگیرید و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، خطرها و مزایای آن را به‌خوبی شناسایی کنید.
1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲