aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

مادربودن و تمام‌وقت کار کردن چه حسی دارد؟

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)

زنان موفق همواره الهام‌بخش بقیه هستند. زنانی که با وجود داشتن فرزند و اداره‌ی کارها هنوز هم موفق به نگه‌داشتن موقعیت خوبی در شغل‌هایشان هستند. آن‌ها با کارکردن یا راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ خود موجب ترقی خانواده می‌شوند. حالا بهتر است بدانید که 70 درصد زنانی که بچه دارند، نیروی کار هم هستند. اما چگونه فقط در 24 ساعت همه‌ی امور مربوط به کار، خانه و فرزندان خود را انجام می‌دهند؟
در این مطلب، تجربیات زنان موفق برای شما بیان خواهیم کرد. زنانی که به‌رغم مادر بودن، کارمند بودن و همسر بودن موفق هستند. آن‌ها از دلایل خودشان برای کار کردن و تجربیات مفیدشان می‌گویند. قطعاً با خواندن این تجربیات، با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری خواهید کرد. چراکه بسیاری از شما هم مانند آن‌ها امور مربوط به محیط کار حرفه‌ای، خانه و فرزندانتان را به صورت کاملاً موفق به پیش می‌برید. در مطلب ده عادت مالی زنان موفق نیز با رفتارهای صحیح مالی آشنا خواهید شد.

4a1659994c31c6b8f0369b8c091289ee-1080.jpg

کارها انجام می‌شوند؛ اما به‌سختی

به زبان ساده، تمام وقت کارکردن در حالی که بچه بزرگ می‌کنید، واقعاً سخت است. من واقعاً نمی‌دانم در جواب افرادی که از من می‌پرسند: «چگونه همه‌ی این کارها را انجام می‌دهید؟» چه بگویم. شاید بهترین جواب این است که «نمی‌دانم.» شاید سؤال اصلی باید این‌گونه باشد: «چگونه همه‌ی این کارها را عملی می‌کنید؟»

من با وجود سینک پر از ظرف‌های کثیف و بچه‌ای که در مهدکودک فوق‌العاده شیطنت می‌کند، به خودم این حق را می‌دهم که همان روز با خیال راحت در خیابان پیاده‌روی کنم. بهترین توصیه‌ای که می‌توانم بکنم این است:

- انعطاف‌پذیر باشید، انتظارات خود را پایین بیاورید و سعی کنید از هر لحظه لذت ببرید.
(کریس، مدیر توسعه‌ی شرکت A Secure Life و مادر یک فرزند پسر)

من کار می‌کنم؛ چون کار کردن را دوست دارم

من کار می‌کنم؛ چون دوست دارم از توانایی‌هایم استفاده کنم. هیچ‌کدام از ما مادرها، این کارها را به بهترین نحو انجام نمی‌دهیم. اما می‌دانم که هر مادری در جایگاه خودش بهترین عملکرد را دارد.

مهم‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که یکدیگر را قضاوت نکنیم و با خودمان و دیگران مهربان باشیم.

(آماندا پونزار، مدیر مارکتینگ Community Health Charities و مادر دو فرزند پسر)

mom-working-at-home_1600-1080.jpg

این یک ضرورت مالی است

چرا من کار می‌کنم؟ این یک ضرورت مالی است و خانوادۀ من باید بتواند که در محیطی که دوست دارد و با سبکی که دوست دارد زندگی کند. من علاقۀ خاصی به این دارم که مشکلات محل کارم را -که ملزم به حل آن‌ها هستم- رفع کنم.

حتی اگر از نظر مالی، ضرورتی برای کار کردن من وجود نداشت، همچنان شغلم را به‌عنوان قسمتی از زندگی‌­ام می­‌دانستم. هرچند که چالش بزرگی­ است و استرس‌های مخصوص به خودش را هم دارد؛ اما من همچنان امیدوارم که با گفتن از زندگی‌ام و به‌عنوان مادری که دارای شغل است، بتوانم به فرزندانم هم درس­‌هایی مهم دربارۀ کارم بدهم. این‌که چطور کاری را که دوست دارند انجام دهند، چطور فرد مستقلی باشند و چگونه در جامعه حضور پیدا کنند.

(لزلی فورد، حامی مراقبت از خود و بلاگر، مادر دو فرزند)

در خانه و محل کار فقط تمرکز کنید

سرانجام، همۀ این سخنان به اینجا ختم می‌شود که کارها را باید تقسیم کنید و از کمک خواستن خجالت نکشید. البته که مهم است که شما یک مادر عالی و کاربلد باشید؛ اما مهم­‌تر از آن، این است که در هر دو نقش، به بهترین نحو ظاهر شوید و مدام نگران نباشید که کسی از کار شما به اندازۀ کافی راضی نباشد. وقتی من با دخترم وقت می‌گذرانم، تلفنم را در اتاق دیگری می‌گذارم و مدتی هم از کامپیوتر فاصله می­‌گیرم. همۀ راه­‌های ارتباطم با اینترنت را قطع می‌کنم، تلفنم را در کشویی می‌گذارم و تا زمانی که برای تماس کاری به آن نیاز پیدا نکنم، از کشو خارج نمی‌کنم. شاید بعضی مواقع این موضوع سخت به نظر بیاید؛ اما وقتی که به‌جای تلاش برای انجام دادن هم­زمان چند کار، تمرکزم را فقط برای یک کار بگذارم و کاملاً در آن محیط و آن لحظه حضور داشته باشم، تبدیل به مادر، همسر و کارمند بهتری می­‌شوم.

(مگان زاوالا، کارمند شرکت ویراستاری، مادر یک فرزند دختر)

working-mom-with-daughter-getty-1080.jpg

خودتان را فدا نکنید

خانم‌ها باید به این رفتار یعنی فدا کردن خودشان برای خانواده (که یک ارزش محسوب می‌شود)، پایان دهند.

ما برای اینکه بتوانیم بهترین­‌ها را برای خانواده‌­مان به ارمغان بیاوریم، اوّل از همه نیاز داریم که از خودمان مراقبت کنیم. خیلی وقت است به این موضوع پی برده‌ام که بهترین راه این است که بتوانید هم یک مادر یا کارفرما باشید و هم یک زندگی شاد داشته باشید.

(کری بوآن، مربی، مادر)

کار می‌کنم؛ چون می‌توانم

اخیراً قرار ملاقاتی با یکی از مشتریان داشتم. مردی از من و یکی دیگر از خانم‌ها پرسید که بچه‌دار هستیم یا نه. وقتی به او گفتیم که هر دو مادر هستیم، از ما پرسید که چطور می‌توانیم در تابستان که بچه‌ها مدرسه نیستند، ادارۀ کمپین او را به عهده داشته باشیم. حرفش را این‌گونه بیان کرد: «شما مادر هستید و قاعدتاً باید از بچه‌هایتان مراقبت کنید. پس به من بگویید که چطور می‌توانید کمپین مرا هدایت کنید؟»

من مستقیم به چشم‌های او زل زدم و جواب او را این‌گونه دادم: «همان‌طور که پدری که فرزندانش تابستان مدرسه نیستند، می‌توانست کمپین شما را اداره کند.» جنسیت من مشخص نمی‌کند که می‌توانم کار خوبی از خود ارائه دهم یا نه. من به خاطر اینکه نیاز دارم کار نمی‌کنم. من کار می‌کنم؛ چون می‌توانم کار کنم. من قدرت این را دارم که انتخاب کنم که می‌خواهم کار کنم یا نه. خانم‌هایی هستند که کار می‌کنند تا شکم بچه‌هایشان را سیر نگه‌ دارند. زنانی را می‌شناسم که نمی‌توانند کار کنند؛ چون نمی‌توانند هزینه‌ی مهد‌کودک را تأمین کنند؛ اما من انتخاب کرده‌ام که کار کنم چون دو دختر دارم و می‌خواهم آن‌ها هم متوجه شوند که به‌اندازۀ مردان اطرافشان آزادی و فرصت‌های شغلی دارند.

(کریستال هنری، نویسنده و مادر دو فرزند دختر)

women-in-finance.jpg

حامیانی برای خود پیدا کنید

خودتان را با کسانی احاطه کنید که افکاری شبیه به شما دارند. فوق­‌العاده ارزشمند است که زنانی در کنار شما باشند که بدانند درگیر چه مشکلاتی هستید. آن‌ها به شما انرژی می­‌دهند، روش­‌ها و راه‌حل‌های جدید را با شما در میان می­‌گذارند؛ حتی اگر فقط گوش شنوایی برای شما و شانه‌ای برای اشک‌هایتان باشند. بدون چنین حمایت­‌هایی، بسیار دشوار است که ما وظایف‌مان را به‌عنوان یک بانوی شاغل و همچنین به‌عنوان یک مادر -که یکی از مهم‌ترین مشاغل است- انجام دهیم.

(تری تیلتون، مؤسس سایت فروش صابون‌های دست‌ساز و یک مادر)

محدودیت‌هایتان را بشناسید

توصیۀ من به مادرهایی که تمام‌وقت کار می‌کنند این‌ است که محدودیت‌های خودشان را بشناسند. بدانید که چقدر زمان برای تنها بودن خارج از محل کار و بدون بچه‌ها نیاز‌‌ دارید، چون زمانی که انرژی‌تان را از دست بدهید، هردو کار خود را از دست داده‌اید.

(کنا کوک، مادر مجردی که تمام‌وقت کار می‌کند و یک پسر دارد)

work-from-home-mom-1080.jpg

هیچ چیزی مثل تعادل نمی‌شود

تعادل برقرار کردن اولین و مهم‌ترین نکته است. من طرفدار‌ برقرار کردن تعادل و هماهنگی بین کار و زندگی هستم؛ چرا‌که همیشه در مسئولیت‌هایم بالاوپایینی وجود دارد. همچنین تعهداتی‌ نسبت به خانواده و کسب‌وکارم به‌عنوان یک کارآفرین دارم. همچنان که در برابر دوستانم، جامعه‌ام و خودم نیز مسئولیت‌هایی دارم.

(ژاکلین شالس، نویسنده‌‌‌‌ی کتابEmbrace Your Awesome و مادر یک فرزند پسر)

از هر لحظۀ زندگی‌تان لذت ببرید

ریلکس کردن و لذت بردن از هر چیز کوچک و بزرگی را فراموش نکنید، چه در محل کار و چه در اوقاتی که با خانواده هستید. از لحظات خود لذت ببرید. چراکه در پایان روز این از هر چیزی برای شما مهم‌تر است.

(ژوان باتلر، مدیر شرکت Consultancy Media و مادر یک فرزند پسر)

اگر شما مادر هستید و تمام‌وقت کار می‌کنید، از تجربه و حسی که دارید برای ما بگویید. از دلایلی که کار می کنید و تجربیات که فکر می‌کنید برای موفقیت سایر زنان می‌توانید در اختیارشان بگذارید، بنویسید.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲