aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

یازده کتابی که سرمایه‌گذاران وال‌استریت پیشنهاد می‌کنند بخوانید

(زمان خواندن: 3 - 6 دقیقه)

از سرمایه‌گذاران برجسته‌ی وال‌استریت، نظرشان را درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کتاب‌هایی که برای کسب‌وکار و پیشرفت شغلی مناسب است، پرسیده‌اند. ما یازده کتاب از پیشنهادهای آن‌ها را گرد آورده‌ایم.

Image

«خون بد: رازها و دروغ‌های سیلیکون ولی» نوشته‌ی جان کاریرو

کاترین وود، سرمایه‌گذار برجسته‌‌ی وال‌استریت و سرمایه‌گذار سهام خصوصی این کتاب را انتخاب کرده و درباره‌ی آن گفته است:

«مؤسس شرکت ترانوس، الیزابت هولمز، در استنفورد سال‌بالایی من بود. او یکی از سخت‌کوش‌ترین زنان در همه‌ی اعصار است. در این کتاب درس‌های زیادی از زندگی او به‌عنوان یک سرمایه‌گذار آمده است.»

اگر به دنیای استارتاپ و همچنین سیلیکون ولی علاقه دارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم و اگر حال و حوصله‌ی خواندن کتاب ندارید، می‌توانید تا زمان عرضه فیلم سینمایی‌ای که براساس این کتاب تولید خواهد شد صبر کنید.

Image

«دفتر خاطراتی برای جردن، داستانی از عشق و احترام» نوشته‌ی دانا کندی

این کتاب پیشنهاد آنا آشاروف، معاون شرکت بانکداری سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس است: «کتاب دانا کندی برای من که فرزند دارم، کتاب بسیار مناسبی بود. این کتاب در اصل، دفتر خاطراتی است که یک مرد در دوران حضورش در ارتش برای پسرش نوشته است که با مرگ او در عراق، نوشته‌هایش پایان می‌یابد. او می‌خواسته این دفتر خاطرات را برای پسرش به‌جا بگذارد تا به او کمک کند که واقعاً زندگی کند. این پدر در نوشته‌هایش به پسرش درس‌هایی درباره‌ی زندگی در سنین مختلف می‌دهد. وقتی این کتاب را می‌خوانید، از آن تأثیر خواهید گرفت و از زندگی روزمره‌تان دور می‌شوید. کتاب دفتر خاطراتی برای جردن یاد می‌دهد که با محیط خود متفاوت باشید و بتوانید خلاق و اثربخش شوید.»

البته این نکته ضروری است که این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است و برای مطالعه‌ی آن باید نسخه اصلی‌اش را تهیه کنید.

Image

«پوکر دروغگو» نوشته‌ی مایکل لوئیس

تیان زن، کارمند ارشد شاخص اعتباری (senior credit-index trader) در بانک آلمان درباره‌ی این کتاب گفته است: «من کتاب وحشت را هم از همین نویسنده توصیه می‌کنم. کتاب‌های او در شناخت روش تجارت مناسب شما، بسیار کمک‌کننده است.»

Image

«الکساندر همیلتون» نوشته‌ی رون چرنو

ابیگل گلر، سرپرست بخش صندوق سرمایه‌گذاری تأمینی بلک راک، این کتاب را توصیه کرده و درباره‌اش گفته است: «اثر رون چرنو تأثیر عمیقی بر صنعت و کشور آمریکا داشته و همچنان دارد.»

Image

«بیگانگان: هشت مدیرعامل غیرمعمولی و طرح کلی بنیادی و منطقی آن‌ها برای موفقیت» نوشته‌ی ویلیام تورندیک

سیمز لنسینگ، مؤسس شرکت ‌Lansing Management درباره‌ی این کتاب گفته است: «این کتاب عقیده‌ی من درباره‌ی سرمایه‌گذاری را به به‌بهترین نحو نشان داده و همچنین، قصه‌ها و عادت‌های بهترین مدیرعامل‌های قرن بیست را بیان می‌کند.»

Image

«شازده کوچولو» نوشته‌ی آنتوان دو سنت اگزوپری

آنوشکا ساندر، سرمایه‌گذار سهام خصوصی در بلک استون، دلیل انتخاب این کتاب را این‌گونه بیان کرده است: «شازده کوچولو هم می‌تواند یک کتاب کودک جذاب باشد، و هم یکی از خردمندانه‌ترین و دردناک‌ترین داستان‌های فطرت آدمی، ارتباطات انسانی او و هر آنچه که برای او درزندگی اهمیت دارد و البته این کتاب به‌طور شگفت‌انگیزی کوتاه است.»

Image

«کفش‌باز» نوشته‌ی فیل نایت

جکی کلابر، سرپرست بخش سرمایه‌گذاری فرصت‌طلبانه‌ی شرکت Rockfeller Capital Management درباره‌ی کتاب کفش‌باز برای ما نوشت: «من کتاب کفش‌باز را به تازگی خوانده‌ام. این کتاب زندگی‌نامه فیل نایت و داستان تأسیس شرکت نایکی است. من این کتاب را برای خواندن به این دلیل برگزیدم که شرکت ما هنوز در برخی بخش‌ها یک استارتاپ است. ما می‌خواهیم خطوط تازه‌ای را در کسب‌وکار راه بیندازیم و استفاده از تجربیات دیگران برایمان بسیار مفید است. قصد من از خواندن این کتاب این بود که از داستان موفقیت یک کارآفرین درس‌های تازه‌ای بیاموزم. نایکی در سال‌های اولیه‌ی تأسیسش با مشکلاتی سخت و حیاتی مواجه شده بود. کتاب کفش‌باز به‌خوبی، اهمیت پشتکار و باور به ارزش تلاش شخص را یادآوری می‌کند.»

Image

«هری پاتر» نوشته ی جی کی رولینگ

آنیش پثی‌پاتی، سرپرست بخش تحلیل و اجرا در شرکت North Island این کتاب را توصیه کرده و درباره‌اش گفته است: «من کتاب های هری پاتر را به این دلیل انتخاب کردم که قدرت تصور و خلاقیت مخاطب را برانگیخته و فعال می‌کند و به باور من، برای اینکه یک سرمایه‌گذار مؤثر و موفق باشید، این دو عامل بسیار مهم هستند. البته کتاب‌های هری پاتر سرگرم‌کننده نیز هستند.»

Image

«فرزندان شوک: شورش وال‌استریت» نوشته‌ی مایکل لوئیس

مایکل سانن‌شاین، مدیر عامل شرکت Grayscale investments این کتاب را پیشنهاد داده و دلیل خود را از این انتخاب چنین گفته است: «فرزندان شوک یک مثال اولیه است از اینکه چطور نوآوری‌های فناورانه و آینده‌نگران می‌توانند تمامی یکی صنعت را تغییر شکل دهند. در رمان فرزندان شوک، الگوریتم‌های کامپیوتری و شبکه‌های ارتباطی موجب تغییرات اساسی در ساختار و عملکرد بازار می‌شوند آن را به صنعت تجارت تبدیل می‌کنند.

به همین نحو، امروزه، ما هم‌آمیزی علم رمزنگاری (cryptography)، فناوری بلاک‌چین و سیستم‌های توزیع را شاهد هستیم که به‌طور معناداری ایده‌های پیش‌بینی‌شده برای آینده را مورد تردید قرار می‌دهند؛ آن هم نه فقط ایده‌های مربوط به نظام مالی؛ بلکه هر آنچه اساس آن بر پول است.»

Image

«خشم و هیاهو» نوشته‌ی ویلیام فاکنر

کیم استولز، سرپرست نخستین کارگزاری فروش در آمریکا، بانک آمریکا مریل لینچ، درباره‌ی علت انتخاب کتاب خشم و هیاهو گفته است: «فاکنر همیشه، در آثارش برخلاف اغلب کتاب‌های پرفروش، مسائل و چالش‌های زمان حال را بررسی و روشن می‌کند؛ مسائلی که ما امروزه در وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته با آن‌ها روبرو می‌شویم. در سال‌هایی که بازار روزهای خوبش را سپری می‌کرد، خشم و هیاهو تقابل چشمگیری را از زمان متفاوتی به وجود آورد که امروزه به‌آسانی، فراموش شده است.»

Image

«همیشه فریفتن برخی افراد» نوشته‌ی دیوید آین‌هورن

تانکا ماسوس، سرمایه‌گذار سهام خصوصی در Carlyle Group: «کتاب آین‌هورن جذاب و خواندنی است و من از دیدن سرسختی او، وقتی به چیزی باور پیدا می‌کند، لذت می‌برم.»

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲